Notice: Undefined variable: ub in /data/4/c/4c13e8bd-3f5d-40b4-a190-a426100cc70e/gasztrohos.hu/sub/blog/wp-content/plugins/advanced-page-visit-counter/public/class-advanced-page-visit-counter-public.php on line 148

Notice: Undefined variable: ub in /data/4/c/4c13e8bd-3f5d-40b4-a190-a426100cc70e/gasztrohos.hu/sub/blog/wp-content/plugins/advanced-page-visit-counter/public/class-advanced-page-visit-counter-public.php on line 160

Deprecated: strripos(): Non-string needles will be interpreted as strings in the future. Use an explicit chr() call to preserve the current behavior in /data/4/c/4c13e8bd-3f5d-40b4-a190-a426100cc70e/gasztrohos.hu/sub/blog/wp-content/plugins/advanced-page-visit-counter/public/class-advanced-page-visit-counter-public.php on line 160

Notice: Undefined offset: 1 in /data/4/c/4c13e8bd-3f5d-40b4-a190-a426100cc70e/gasztrohos.hu/sub/blog/wp-content/plugins/advanced-page-visit-counter/public/class-advanced-page-visit-counter-public.php on line 163
Energiatakarékos izzókat Carrotmoboltunk - Felelős Gasztrohős Blog - Energiatakarékos izzókat Carrotmoboltunk - Felelős Gasztrohős Blog

Energiatakarékos izzókat Carrotmoboltunk

Október 15-én szerveztük meg Magyarország első Carrotmobját a Drunken Tailorban, így itt az ideje, hogy beszámoljunk arról, mire költötte Barbi azt a 44.000 Ft-ot, ami az aznapi fogyasztásból befolyt.

 

Előtte azonban az érthetőség kedvéért pár szóban a Carrotmob jelenségről. Az első Carrotmobot San Franciscóban hívta össze 2008-ban egy Brent Schulkin nevű fiatalember. Célja az volt, hogy a szomszédos bolt a kampány következtében befolyt bevétel egy részét környezetvédelmi beruházásra fordítsa. A megállapodás szerint a bolt a Brent által odacsalt vevők vásárlásából befolyt összeg 22%-át a világítás korszerűsítésére és energiahatékonyabbá tételére fogja fordítani. A kampány sikeres lett, a vezetőség az aznapi bevételből a bolt teljes világítását át tudta alakítani. A beruházás a boltnak is gyorsan megtérült, a vevők is szívesebben költötték a pénzüket és a környezet is jól járt.

 

2008 előtt az egyetlen fogyasztói megnyilvánulási lehetőség a bojkott volt, amikor a fogyasztók egy csoportja, ha nem volt elégedett a szolgáltató viselkedésével, üzletpolitikájával, azzal bűntette a céget, hogy nem vásárolt/fogyasztott nála. Brent rájött, hogy motiválni azonban nemcsak büntetéssel lehet! Gyakran jobb megoldás a jutalom ígéretével ösztönözni a helyesnek tartott viselkedésre. A tanmesékben répával tipikusan szamarat szoktak ösztönözni, a Carrotmob tehát egy kissé gúnyos metaforája a fogyasztó és a szolgáltató közötti kapcsolatnak.

 

drunken tailor 2.jpg

Mivel a Felelős Gasztrohős célja az, hogy minél több vendéglátóegység legyen minél környezetbarátabb, elhatároztuk, hogy a Civilek Éjszakáján kipróbáljuk, milyen eredménnyel zárulna Magyarországon egy ilyen noszogató akció. Meglepetésünkre a vendéglátóegység meggyőzése egyáltalán nem okozott problémát, a Drunken Tailor tulajdonosa, Barbi, rögtön lelkes lett, amikor megemlítettük neki a terveinket. Fogyasztókat fogni sem volt túl nehéz egy szombati estén, így a fogyasztókedvnek és a Drunken Tailor által összerakott menü vonzerejének köszönhetően össze is jött annyi pénz, amennyi a Drunken Tailor nagy termének fali lámpáiba tartozó összes izzó kicserélésére elég volt. A megállapodás ugyanis úgy szólt, hogy Barbi az aznap este befolyt nyereséget energiatakarékos izzókra költi, és kicseréli a nagyterem világítását.

 

DSC_0084.jpgA Carrotmobon egy teljesen más fajta érzést is megkóstolhattak a vendégek: a döntés érzését. Különös érzés úgy végignézni az étlapon szereplő árakat, hogy tudod, te most nem csak finomat eszel, iszol, hanem a pénzeddel szavazol. Te dönthetsz arról, hogy mire költik a pénzedet! XXI. század a tettek százada, már nem csak beszélni kell a környezetről, hanem cselekedni is a védelme érdekében. A tudat, hogy egy környezetvédelmi beruházást eszünk életre és ezáltal egy aprócska lépéssel mi is tevékenyen hozzájárulunk a fosszilis energiafogyasztás csökkentéséhez, talán kicsit túlevésre is sarkallta a társaságot az esti órákhoz képest. 🙂

 

A Felelős Gasztrohős csapata azonban nem áll meg a Drunken Tailor környezetbarátabbá tételénél. A tervek szerint ez csak az első állomása volt egy sorozatnak, amivel támogatni szeretnénk azokat az éttermeket, akik vállalják, hogy egy este bevételét környezetvédelmi beruházásra költik. Szívesen segítünk kitalálni a beruházás típusát is a várható bevételre és az étterem lehetőségeire tekintettel. Ha szeretnéd, hogy a következő Carrotmob a Te éttermedben kerüljön megrendezésre, vagy vendégként szívesen fogyasztanál egy ilyen vállalkozó kedvű étterem zöldítése érdekében, esetleg tipped is van, hogy kit kellene „zöldíteni”, akkor írj a gasztrohos@okolucio.hu email címre.

DSCN5245.JPG